Wednesday, December 1

ketupat sotong....

food...food...food....

rasanye kalau ada satu food tu yg kita suka sgt2 sanggup je pegi mana2 tuk dapatkan ye tak? dah lama aku carik food ni..masa kat kelantan dulu, pegi pasar mesti ada..tapi skg ni hanya bulan puasa je org jual...ye la...kos yg agak tinggi dan dijual dgn harga yg affordable tapi tak baloi.....saiz dia kecik je....tapi dijual sehingga rm3 sekor (saiz kecik)



ini dinamakan ketupat sotong sebab isi dalam nye adalah pulut...dan kalau belah kelantan rasanya agak manis...tak salah aku ada versi dari negeri lain yg rasa nye sedikit pedas..tapi tak sure plak la negeri mana...

atas sebab2 susah nak dapatkan ketupat sotong ni kat kl, so aku mencari resepi untuk membuatnya sendiri...dan hasilnya:



of course la beza sedikit...dan resepi yg aku dapat dari internet tu aku ubah sedikit untuk menepati cita rasa aku...

adik aku dari shah alam pun sanggup turun ke cheras semata untuk ketupat sotong ini...yezza....

0 Comments:

Post a Comment