Saturday, November 14

bad day...

kena tahan wad selama 2hari adalah satu tempoh yang amat menyeksakan....esp bila terpaksa bersoal jawab soalan yg sama berulang kali. setiap kali ada doktor yg melawat...masing2 memberikan pendapat yang berbeza-beza....

untuk 2nd pregnancy ni, aku alami masalah tahap glukos yang tak stabil......setiap kali amik darah, ianya memberikan bacaan yg amat jauh berbeza........kalau pagi ianya tinggi, tgh hari pula bacaan nye amat rendah....hmmmm...

selepas ujian darah keluar...setiap doktor yang aku jumpa memberikan pendapat yang berbeza-beza...pening kepala dibuatnya....doktor A kata nak kena amik insulin untuk menstabilkan gula dlm darah....dtg doktor B pula kata tak perlu.....KIV je....dtg doktor C kata nak segerakan deliver.....ish.....masing2 buat prediction sendiri...yang pening nye aku le...tukang dengar....tak tau nak kata apa....


nak kata bacaan glukos tu tinggi....yg paling tinggi pun bacaannye 6 je......dah le HB nye dah low....glukos nye plak tak stabil.......

itu belum masuk bab nurse ngan medical student lagik....mula2 masuk tu ok lagik.....pastuh bila dia dah kena marah ngan doktor..patient nye la yg jadik mangsa........hmmmmm

hari pertama dok wad tu....6org student praktikal dtg interview..kalau dtg skali gus xpe la jugak....ni sorang...sorang...pastuh soklan sumer sama.....dah naik penat nak menjawab.....last2 aku tgk patient lain sume buat2 tido je bila ada medical student....hmmm.....akhirnye hari ke-2 hidup aku tenang tanpa kena kacau ngan student....huhuhuhu......ini la dikatakan belajar dari pemerhatian......


nasib baik 2hari je..kalau lama..tekanan drh rendah aku boleh bertukar jadik darah tinggi......hmmm...kang lain masalah plak yg timbul.......

0 Comments:

Post a Comment