Thursday, December 16

mana yang paling utama...

kalau dulu, apa2 hal pun famili aku adalah yang paling utama...even cuti satu hari pun sanggup gagahkan diri balik kg untuk menghadirkan diri dlm apa jua majlis even kdg2 aku hanya tersungkur atas katil sepanjang hari akibat keletihan...

bila dah kawen, keutamaan itu harus dipecahkan kepada 4.....kerja, famili, famili-in-law dan famili kecil aku....dan aku cuba bahagikan masa yg terluang kepada 3famili ini...kerja...sudah tentu mempunyai masanya yg tersendiri.....

dengan anak2 yg sedang membesar, memerlukan aku untuk mencorakkan kehidupan mereka walaupun kadang2 aku sering tersasar dgn meletakkan tanggungjawab ke atas pengasuh...masyaAllah...ini lah yg paling aku geruni....back on da lane, aku rule kan semula struktur hidup aku....aku perlu luangkan lebih masa untuk anak2 aku...meletakkan kembali life kami on track...

segala perancangan perlu diteliti agar kecacatan agenda dapat dikurangkan.....

kita hanya mampu merancang, tapi Dia Yang Maha Kuasa yang akan menentukan segalanya..

0 Comments:

Post a Comment