Monday, February 7

update pasal cuti lagi

update lagi pasal cuti2 panjang yang lepas.....

sepanjang cuti memang kami dok umah je....tapi kdg2 gatal je kaki nak bjalan...ye la...dah cuti panjang...dok umah je, lama2 naik lemau satu badan....belum masuk lagi bab melayan budak2 yg demam.....

bila budak2 dah tido, mula la panjang langkah aku....bukan pegi jauh mana pun...just sekitar kawasan rumah tu jugak...jgn tak tau, area umah aku dah ada c4, jusco, giant, econsave...yg mana paling jauh pun dalam 8minit perjalanan....just kluar cari keperluan rumah...makanan n barang budak2.....

budak2 demam silih berganti....risau je takut2 denggi....ye la, since dah ada org yg tolong kemas kan umah ni, dah lama benar tak buat spring clean....huhuhu....manalah tau kan...plus, skg ni musim ujan plak.......risau!!

org kata bila ikut naluri hati ni ada kalanya betul...n tepat seperti jangkaan, ada sarang nyamuk kat dlm umah!! ngeri seyyhh...pastuh, cepat2 aku selongkar setiap target spot....bila dah setel....satu umah aku sembur ridsect...budak2 aku kurung kejap dalam bilik....nasib baik cepat..sarang nyamuk yg hanya ada jentik2 kecik..aku rasa dah 2-3 hari pelapik tu tak dibersihkan....huhuhu..noted!! pasni kalau musim ujan, tempat tu kena dipastikan sentiasa kering!!

0 Comments:

Post a Comment