Monday, January 18

housewife.......

sape kata surirumah satu kerja yg senang....nak2 kalau ada anak kecik.... tapi itulah....besar pengorbanan seorang wanita.....

dialah anak anak kepada ibu bapanya....dialah isteri kepada suami...ibu kepada anak2....juga pengurus rumah tangga yang berkaliber kepada keluarganya.........

tempoh berpantang hanya 3minggu dikampung..selebihnya aku habiskan dirumah sendiri......apabila dirumah sendiri baru sedar yg tugas seorang suri rumahtangga tak sesenang yg difikirkan.....tambahan pula dgn irfan yg kian melasak dan afiq yg masih tatau apa-apa pun......

seharian bersama irfan dan afiq banyak menduga tahap kesabaran aku....sepanjang bersama irfan dan afiq tanpa org ke3 adalah saat yg paling manis bagi aku.....walaupun penat, letih dan kadangkala boleh hilang sabar dibuatnya......

kedua2 nya adalah buah hati aku...kedua2nya darah dagingku sendiri....mengandungkan keduanya selama 9bulan dan melahirkan........kedua2nya tanda kasih dan sayangku kepada suamiku.......

rutin harian aku (bulan ke 2 maternity leave)

pagi:
siapkan breakfast n sediakan air panas untuk baby
mandikan irfan.....mandikan afiq.....
buat susu irfan
bf afiq.......(setiap jam)
tidurkan afiq
suapkan irfan makan......
kemas umah...basuh baju.....
kemas dapur......
sediakan lunch.....
etc..etc....

ni yg buat aku tak sabar jek nak masuk keje...hihihihi... penat tapi berbaloi....tak pernah lagi aku dpt habiskan masa 24jam bersama irfan dlm tempoh yg lama........so saat ni adalah saat yg paling bermakna dlm hidup aku..ntah bila lagi aku dpt luangkan masa bersama mereka..kerana saat ini tidak akan ada ulangan nya lagi dlm hidup aku......

salute la sape yg bley permanently housewife.....

0 Comments:

Post a Comment