Friday, June 24

Redha....

Tahun pertama tanpa abah....tahun pertama berpuasa tanpa abah......

kalau tahun2 sebelum nya, sebelum bulan puasa, aku dah siap2 arrange masa dan tarikh untuk balik berbuka puasa dgn arwah abah......macam2 menu jadi nye....
petang2 abah akan kuar beli kueh akok bunga....malam pulak, siap ngan colek perut.....utk cucu2, abah belikan eskrem ngan kopok lekor (bukan cucu je bantai..anak2 menantu dia pun turut sama nih)...dah siap2 satu bekas eskrem ngan satu bungkus roti...heaven!!..walaupun food ala kadar, tapi suasana dan insan yg bersama tu lagi penting...

kalau tak, masakan lain.....kalau kat kg, abah beli eskrem wall's vanila/coklat utk makan waktu santai....samada bersama roti atau tak....rasanya amat berbeza di sini....kdg2 kalau rindukan suasana itu, aku beli je eskrem wall's ngan roti..atau aku makan je camtu ngan anak2.....tapi...rasanya amat berbeza...adakah resepi eskrem tu yg berubah?

siriesly, kdg2 aku tak sedia dgn kehilangan itu...kdg2 bila aku ada masalah, aku just call je abah...bukan utk mengadu...tapi cuma utk berborak.....suara abah adalah penawar bagi segala masalah yg aku ada....lepas ckp ngan abah, fikiran aku akan tenang...hati aku terasa lapang....jalan penyelesaian masalah akan terbentang di hadapan......

walau camne skali pun, aku harus redha....redha dgn ketentuan Ilahi.....

2 comments: