Friday, June 18

Pengalaman1

ni pengalaman aku ngandungkan irfan....masa mula2 ngandung, aku slalu demam...hampir jatuh tangga sebab pening yg amat...huhuhu..masa tu tumit heels aku patah...sayang!!lepas tu baru aku tau, aku ngandung...heheheh....abis sume org aku bgtau...makcik pakcik aku...abah aku...incik abg personally call bagi tau...

org kata biasa la anak first....

masa ngandungkan irfan, aku penah jatuh kat bilik air...alhamdulillah takde apa2, cuma baby songsang n tanak pusing smpi le 9 bulan....

setiap kali g medical check-up, mmg tak penah pegi sorg2....aku buat check-up dkt klinik dkt rumah je...incik abg mmg tak penah miss la temankan aku pegi...alahai...sayang awak!!...sampi deliver pun dia masuk skali kat OT...untuk irfan, 1st baby..mmg aku pun cuak...so kitorg amik private room...means tat incik abg boleh temankan aku sepanjang masa!!! bila masuk wad bersalin pun dia temankan...nurse siap panggil suh dia temankan...alahai...

tapi sebab bukaan fail, so terus cezer je..sepanjang masa incik abg ada bersama aku..alhamdulillah....masa masuk OT pun incik abg masuk...di sisi aku sepanjang masa...smpai la setel semuanya....

bila masuk bilik, incik abg dah ada....dgn baby....so malam tu..incik abg tido je kat situ...baby? baby tido dlm bilik baby....boring? tak la sbb dlm bilik tu ada tv ngan astro lagik... :P

skg ni irfan dah 3tahun....sgt2 manja dgn ayah dan ibu...tapi dia sgt sensitif...ye la..pengalaman 9bulan ngandungkan dia...byk sgt masalah yg kami tempuhi..tapi aku sabar je...takut jugak, kena kat baby.....alhamdulillah...berkat sabar..walaupun mcam2 hal....kalau boleh mmg tak mo ingat dahh...tapi itulahh...

masa ngandung org kata kena jaga elok2...kalau kita buat org...kita yg terkena...kalau kita kena buat pun kita yg terkena...terkena kat mana? pikir je la sndiri....

tapi itulah asam garam kehidupan....

alhamdulillah....aku dikurniakan suami yg penyayang, anak2 yg comel dan keluarga aku yang sgt memahami........

1 comment: