Tuesday, March 22

AKU BENCI ROKOK

sesi jalan-jalan ke blog yg akhirnya membawa aku ke sesi bersama Ben....


kenapa aku benci rokok?
soalan yg begitu subjektif...masing-masing ada sebab yang tersendiri.. bagi aku, sejak dari kecil lagi aku memang anti ngan perokok...bukan sekadar rokok...tapi perokok...abah aku pun tak isap rokok.
Asap rokok buatkan aku sesak nafas..pastuh mula la mata aku berair tak hengat nye. Sape kata bau asap rokok tu wangi mesti ada masalah ngan deria bau dorg...kalau ckp ngan perokok pun, aku siap tutup idung...tak tahan ngan bau nafas dorg!! please la....
sebab tu, untuk calon suami (dulu2 laa) syarat paling utama adalah tidak merokok....percaya atau tidak, terserah..
untuk itu, incik abg sanggup berenti merokok. alhamdulillah...sampai sekarang dah tak merokok.

Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok
sape2 yg suka merokok, cuba dok sorg2 dalam bilik tertutup n isap le rokok sampai habis baru kuar....jgn dihembus pada udara yg dikongsi bersama org lain...
cubalah tgk muka2 insan tersayang...sanggup ke nak bagi kesusahan pada dorg....kesian dorg kalau awak tu sakit....bukan ke baik kalau bajet rokok tu digunakan untuk buku anak2 sekolah atau beli brg dapur....

Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini
perokok ni tak sayang diri dan keluarga gamaknye kan...

3 comments:

  1. SiS PuN BeNCi RoKoK... JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

    ReplyDelete
  2. Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

    ReplyDelete
  3. Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

    ReplyDelete