Wednesday, May 12

jaga tepi kain sendiri lagi baik leeee...

kenapa ye.....sentiasa je ada org sibuk nak jaga tepi kain aku ni....hmm..sebok betul..baik jaga tepi kain sendiri lee...ntah2 koyak ke...terkena taik kucing ke...ni dok sibuk je jaga hal org lain.....

normal la...bagi working mum cam aku....makan kat kedai..baju pun basuh kat dobi..kalau kira mana la sempat nak buat semua tu. weekdays, sampai umah dah maghrib..nak masak??boleh je..tapi pkl berapa nak makan nye...dgn bahan basah yg beku..nak tgu defrost dulu..takkan hari2 nak defrost dlm microwavee jek...mmg boleh...tapi tak elok occay....dah nama nye gelombang...elok ke hari2 defrost daging yg sama???tu belum kira penat balik keje..meredah jammed sume...

hari minggu pulak...incik abg ada kelas...mmg aku sendirian je ngan budak2 je kat umah...slalu nye baju budak2 mmg aku basuh kat umah....cuma slack, jeans ngan baju incik abg je aku anta ke dobi....salah ke? kalau sibuk nak basuh baju..sidai..angkat (belum tentu kering nye)...lipat...bila pulak masa aku ngan anak2?? hujung minggu..kalau sempat, aku akan masak kat umah je....setelkan baju anak2....kemas umah lagik...mana nak jaga anak lagi....itupun kdg2 umah hanya clear dlm masa tak sampai sejam..pastu dah...penuh ruang tamu ngan mainan irfan...mana nak kemas dapur..basuh bilik air....

aduss..makcik2 ni....sama kecoh je...ada bunyik yg tak sedap didengar...."makan dikedai...baju di dobi"....standard la makcik2 oooii...bukan sempat pun....lagipun kalau xde org macam saya ni...tak laku la dobi kat situ....abis tu makcik dok lepak2 kat kedai dobi tu...takyah balik masak tuk suami ngan anak2 ke....itulah...typical malay...(kaum lain aku tak tau le..sama ke tak), ada saje yg dijadikan bahan nak bcerita....ikut suka aku le..aku nak makan kat kedai ke....nak makan kat umah ke...nak masak ke tak...nak basuh baju ke tak...apa korang sibuk??? ada aku mintak duit korang ke kalau aku anta baju ke dobi? ada aku mintak duit korg ke kalau aku makan kat kedai? takde kan.....so org2 camni, abaikan je la.....apa aku nak buat..apa aku nak beli...ikut suka aku...aku pakai duit aku...bukan duit korg..occay...

0 Comments:

Post a Comment