Monday, August 30

apabila terlajak kata...

kadang2 hati penuh rasa marah...
kadang2 hati penuh rasa benci...

tapi situasi ini perlu dihadapi dengan tenang....kerana...

marah itu hanya bersifat sementara...
benci itu hanya seketika....

kerana itu, walau perasaan marah atau benci itu sedang berkuasa...
hendaklah kita bijak mengawal nya...

pesan org tua...jgn sesekali menyakiti hati org lain, walaupun hati kamu disakiti..
jgn sesekali sakitkan perasaan org dgn tutur bicara....
kerana...luka akibat pisau hanya akan tinggalkan parut yg kering...
tetapi luka dek kerana tutur bicara akan meninggalkan kesah pedih buat selamanya....

fikir sebelum bertindak....agar hati tidak terguris...meretakkan ukhuwah yg terjalin...

siapa kita?hanya insan biasa yg punyaa hati dan perasaan...mengerti apa itu pedih..sakit...

bagi aku, kalau tidak mahu hati terluka...jgn sesekali melukakan perasaan org lain...terutama ahli keluarga....

terlajak perahu boleh diundur...terlajak kata...terima la saje akibat nye dari perbuatan sendiri...

alhamdulillah..berkat bulan mulia, hati aku kini lebih tenang.....

hujung minggu bersama keluarga tercinta...gelak tawa bersama adik beradik...menghilangkan stress dan menyiapkan diri aku berhadapan dgn masalah.....

bak kata kak long...adik beradik takkan hampakan aku...dia sedia bila2 masa untuk aku adukan apa jua masalah...jgn disimpan sendirian...

alhamdulillah....selepas segalanya lepas bebas...aku kini kembali tenang....

alhamdulillah....

0 Comments:

Post a Comment