Tuesday, August 10

apakah nilai sebuah rumah tangga?

dulu masa bujang, org sibuk dok tanya...dah ada bf ke belum...
bila dah ada bf, org dok risik bila nak kawen? kalau xde calon..nak kenalkan sorg...
hmmmm..bila dah kawen....org tanya, xde isi lagi ke? ke planning?
bila dah ada baby....org diam kejap....
masing2 dok bandingkan..baby ni ikut muka sape ye...comel ke....kiut ke...itam ke..putih ke....tapi mustahil la itam sbb mak pak nye putih...walaupun tak melepak...

bila anak dah jejak umur setahun...org dah mula2 tanya bila anak ke 2?...
skg ni dah ada budak kecik....so totally dah xde isu kot....

apakah nilai sebuah kehidupan?
adakah ia nya diukur dgn sebuah perkahwinan?
dan apakah nilai sebuah perkahwinan?

seperti pantai...ombak datang silih berganti....kalau ada perselisihan paham...org kata, adatla idup berumah tangga....

tapi bagaimana pula kalau tetiba ada ikan todak yg menyerang? kalau kuat...tahan le ikatan itu...kalau lemah bagaimana pula? mungkin ikatan itu akan terlerai jua....

bagi aku...rumah tangga itu aku yg punya...so kalau ada org lain yg sibuk nak kacau..."over my dead body" dulu k? aku tak kisah le sape pun...

bagi aku...nilai sebuah rumah tangga diukur dari segi ketaatan dan kasih sayang yang terabadi dlm penyatuan dua jiwa....untuk hidup bersama..tak kira apa yg berlaku..tak kira siapa pun yg dtg...akan dihadapi bersama....lantak la siapa jua yg nak buat kacau...ada kitorg kesah ke? hahahaahha....

bagi aku..org yg nak buat kacau tu...tak ubah seperti lalat busuk....skali aku ridsect kan..jatuh terkulai...pastuh aku pijak sampai mampus......

soklan aku.....ada lagi ke yg nak kacau rumah tangga aku pasni?

0 Comments:

Post a Comment