Wednesday, August 18

bermulanya suatu pembaziran...

topik ni paling aku tak suka...tapi aku nak jugak tulis kat sini...sebagai peringatan pada diri sendiri untuk masa yg akan datang.....

selalunye ke bazar ramadhan, aku just beli lauk pauk yg aku dah bajet2 tuk 2org makan je....so xde la membazir kan?

tapi kenapa yea, semalam aku dah terover membeli....actually semlm balik keje agak lambat so just beli je....tapau segala lauk n nasik...pastuh beli pulak kuih muih...agaknya semalam hujan lebat...org tak ramai..so pandangan aku agak clear la kot...dari satu gerai ke satu gerai aku pegi...end-up byk nye aku beli...siap beli tuk sahur.....

pembaziran berlaku bila....ada kuih yg tak abis dan aku lupa masukkan dlm peti sejuk...so sahur tadik, dah ada bau yg kurang menyenangkan....so yg tu..ending nye ke tong sampah...hhuhu..sayang kan!! org lain sampai ada yg tak makan tapi aku.....aduhai...

yang lain2.....beres saje....kan stok tuk sahur skali....so yg mana aku aimkan tuk sahur tu..terus masuk peti sejuk laaa...kuih tu jadik kes sebab selalu nye pas terawih, ada je yg sambung makan.....aduhai...

hopefully no more la pasni....makan kena ikut perut la...bukan ikut tekak je.....baru 8 hari pose...esok2 boleh schedulekan apa yg nak makan...bukan skali round je...

::just peringatan tuk diri sendiri::

0 Comments:

Post a Comment