Wednesday, August 4

bedrest on weekend....

lain macam je tajuk...yeap...aku demam....demam panas yang di sangkakan denggi....so, berlubang gak le tangan n lengan aku...doktor ambik darah....

asalnye...28/7 tu aku dah mula goyang..sakit kepala...migrain kot.....so dah ber mc satu hari....

jumaat petang tu...dah mula rasa seram sejuk....lepas balik umah....mmg dah tak larat sesgt...since ubat demam dah ada kat rumah....so xde la plak nak g klinik....

sabtu dan ahad...incik abg ada hal....nasib baik ada maid..boleh tgkkan budak berdua tuh.....kepala terasa mcm nak meletup je...dgn bahang panas badan lagik...aircond ngan kipas...aku haramkan berfungsi....huhuhuhu...sejuk menggigit smpi ke tulang....

hari ahad tu..aku dah tak larat sgt2.....bila incik abg balik..terus aku ajak g klinik..sbb isnin aku dah keje....

ahad tu...doktor cek suhu bdn....mmg panas yg amat....so doktor suspect denggi....terus kena cucuk smpi 2jarum...aduss..berlubang kat lengan ngan kat tangan...smpi skg masih lebam....uhuksss..selain tu aku dpt mc tuk isnin....n tgu result darah camne....

isnin blood test result dah kluar....nasib baik clear!!....cuma demam panas sahajaa...alhamdulillah....kalau la denggi..kesian anak aku...

aku bgtau bdn aku masih weak...so doktor just ckp...kalau tak larat lagi...selasa dtg balik....

so selasa tgh hari..aku check in klinik balik....untuk cek blood pressure sume....mula batuk2 yg tarik saraf tulang blakang aku skali...sakit tawww.....

hari rabu baru aku masuk keje...itupun jalan masih tak betul lagik...hmmm...

bila dah jadik camni...baru aku sedar yg aku bukan remaja ribena lagik....uhuks...tapi aku masih 20s tawww......

kesihatan perlu dijaga....aku tak mo demam macam tu lagik....habis satu badan tak berfungsi...kepala yg berdenyut bagai nak pecah....ngan badan sakit..bagai dicucuk2...dr pinggang ke bawah...seram sejuk, sendi2 bagai takde daya...lenguh seluruh badan...2x aku hampir jatuh pitam....nasib baik kat rumah.....

so weekend aku yg tak best sbb aku bedrest je...hmmm...

no more fastfood.....
no more soft drink.....
no ice....

bila la..nak fully recovered ni...dok opis pun kepala masih nyutnyut lagi ni......tak larat leeee....siapa la aku nak offkan ekon... :D

2 comments:

  1. penyakit itu penghapus dosa² kecil. bersyukurlah dgn 'kehadirannya' bg menghapus dosa² kecil & menyatakan bahawa Allah sayangkan anda.

    ReplyDelete