Monday, July 5

bibik untuk anakku.....

waaaahhh..cam dah bersarang je blog ni..kekkeke, lama tul tak update kan...hmm, lately ni busy sgt...byk keje...nak mc pun tak sempat...masih dlm mood demam..batuk hukhukhukhuk..baby pun demam..tapi nasib baik bibik sue ada...so tak perlu la aku nak bercuti2 santai kat umah menjaga budak tu...

bulan julai yang bermula dengan segala kekalutan....hujung bulan june yang berakhir dengan percutian keluarga yang akhirnya aku dan afiq demam!!!perubahan cuaca gamaknye....

life aku cam biasa je..takde yang terlebih dan takde yang terkurang....cuma ada yang baru je....

bulan julai yang bermula dgn kehadiran anggota keluarga baru...bukan sesapa pun...just bibik untuk anak2....bibik untuk anak2 ye...bukan tuk segala macam kerja rumah...aku masih memasak seperti biasa....cuma tugas basuh baju..sidai, jemur tu bibik dah ambik alih.....budak2??kalau hujung minggu, kami masih seperti dulu...hujung minggu adalah peluang bibik untuk rehat.....nak kata totally rehat takde la...masih ada juga kerja yg dia boleh buat...cuma beban kerja rumah aku dah berkurang...pasal makan...aku masih memegang takhta dapur ku itu...hehehheh...cita rasa masing2..dan cara masak org, kdg2 tak kena dgn selera aku...so abai kan je...baik masak sendiri lagi bagusss...

pagi2 tadik pulak..bibik dah bangun dan tanyakan baju kotor...alahai..dah abis segala baju kotor..baju kotor yg ada...yg masih melekat di badan.....yang lain..sume dah setel..bibik dah basuh....

baju kerja pun aku masih sediakan sendiri....bibik cuma handlekan budak2 je....

bibik pun manusia jugak..macam mana aku mahu aku dilayan...begitu juga dia kann...so aku takde la beban kan dia dgn segala macam kerja rumah....kalau masak pun cuma untuk diri dia dan irfan je....kerja dia, cuma layan kehendak budak2..itu jeeeee...selain drp tu...kalau dia free dan nak buat....aku tak paksa n suruh punn...

1 comment:

  1. best giler babe ko ada maid!!! aku tak cukup tangan nak jaga umah dengan miki lagi...

    aku pinjam sekejap maid ko buat mop lantai boleh tak?hehehehe

    ReplyDelete