Thursday, July 29

kan aku dah ckp....

hmmm..puasa dah nak dekat...pastuh raya pulak...adoyaii....hmm, skg tgh pening pasal maid...

namanye 1st time...pastuh org yg nak incharge pasal ni pun asyik dok kata jgn risau...sume ok...dah tak payah buat apa2...so aku just tunggu and tunggu sampai maid tu tiba...aku dah baca kat web imig n tanya member opis yg dah amik maid...mmg ada procedure sume...tapi ckp aku korg tak mo dgr.....

tapi apa yg jadik skg? maid tu masuk as visitor...adoyaii...hmmm...so kes ni aku dah refer ke imigresen...satu hal la pulak...semua nak kena mula balik ke step 1...nak kena anta dia balik dulu n setelkan semua nya semula...ok..kali ni tak mau dah 100% pcaya..

bila dah jadik camni..nak ckp apa? aku dah argue awal2 dulu..tapi apa yg aku ckp smua nya tanak dgr....balik2 dorg ckp jgn risau...semua ok....dah jadik camni nak ckp apa? kan aku dah cakap........

so hal tu dah setel...cuma kena anta balik...at least procedure sume aku dah tau...borang2 yg berkaitan pun aku dah ada...yg memeningkan aku skg, ialah anak2...hmmmm...samada aku kena hanta balik kat nursery (tawakkal je la) atau pun bagi babysitter yg jaga dorg ni jaga balik (itupun kalau dia nak jaga...)

proses ini akan mengambil masa 1-3bulan...cuma berharap semuanya akan berjalan lancar...

0 Comments:

Post a Comment