Friday, July 23

:: heaven~~ ::

apsal lak tetiba tajuk len macam ekk??hihii...semalam, bawak balik barang tu...and letak kat ruang tamu....bila time nak bukak kotak tu...sorg2 anak aku dtg....irfan dah siap nak buat ownership dah..."ini irfan punye kan?" aduyaii...budak2 IT....dah tau barang tu brg apa...sume dia nak....hehheheheh....si afiq plak turut sibuk menyelongkar kotak bersama abg nye...hehehheh...muafakat membawa berkat....end up aku bawak je brg2 tu sume masuk bilik for installation purpose.....

life is heaven bila kita dpt apa yang kita harapkan dan kita hargai apa yang kita ada...yup...life aku sgt2 bermakna...walaupun ada insan yang tak suka....aku tak kisah...aku pedulik hapa....

bagi aku..life aku dah complete.....aku ada rumah (oppss...umah laki aku...kang ada plak yg kata aku prasan..buat ownership..kekeke) untuk berlindung, ada kereta untuk bergerak ke mana2...ada insan2 yg aku sayang dan menyayangi aku sepenuh hati....abah, kak long dan adik2 aku....laki aku n anak2 aku....even maid aku pun cam ala2 manja ngan aku (iskk...boleh ke ni? hahaha..xpe la...kalau dia layan anak2 aku baik..baik la aku layan dia...lagipun aku tak anggap dia maid punn...even anak2 aku pun aku ajar panggil kakak...so, irfan..janji dah tertunai ye...ingat lagi, masa aku peknen dulu..aku ty dia nak adik ke...dia ckp tanak...dia nk kakak)...paling heaven bila balik kg aku leee.....nak2 kalau sume adik beradik aku balik...kecoh...tapi best..macam2 aktiviti boleh buatt....BBQ time!!! xpe...bulan pose ni boleh adakan aktiviti cam dulu...waaaa..tak sabar lahhh...incik abg ada kelas...tapi aku n lagi 3 adik2 sume bley drive.....yeeehaaaa.....

August....bulan birthday abah aku....dan sorg adik aku...oraits...celebrate postpone ke hari raya...hadiah apa ye nak bagi kat abah?? asyik benda sama jekkk...pengurut kaki dah bagi...brand ogawa lagi you....huhuhuhu...hand massager pun dah bagi....baju dah bagi....slack dah bagi....owhh...aku tauu da nak bagi apa....heheheh...kalau ada rezeki kang, boleh la belikan abah....abah tak penah mintak pun...ni sume anak2 dia nye plan....

arwah umi aku meninggal masa adik bongsu aku umo setahun....skg ni dah 18 tahun....dah 17 tahun arwah pegi....sejak dari tu, abah yg take over sume...mula2 mmg payah laa...kitorg balik skolah....abah dah masak..tak pun, nasik bungkus dah tersedia atas meja :P tak penah bebel...act, arwah umi aku pun tak pernah bebel..dia tegur skali je...pastu pandai2 le...aku? masa tu baru skolah rendah..mmg tak reti masak...kak long aku masa tu dah kat UIA...hmmm...abah sorg2 jaga kitorg sampai skg....itu sebab kot kitorg rapat sgt ngan abah...n kitorg tak suka ada org nak ngata abah macam2...

life is heaven bila aku ada org yg aku sayang....dan ada org yg amat2 sayang kan aku....dan hidup itu amat indah kalau kita tahu menghargai apa yg kita ada...

0 Comments:

Post a Comment