Friday, July 30

Jumaat yang kelam kabut...

alhamdulillah..segala nya selesai....walaupun kena bayar extra money...takpe la...redha je la....dari tgh hari aku di putrajaya...membawa sampai ke petang...(sepatutnya aku ambik cuti kot....balik opis kul 5.15...huhu..sape nak jawab ni)...sori bebanyak...skg ni ada masalah sket...aku terpaksa...bukan tanak amik cuti...tapi agenda tanpa perancangan....sepatutnye hanya incik abg dah bibik sahaja..tapi ntah kenapa...tergerak hati untuk ikut serta...hmmm..ada rahmat disebalik nya...anak2 takde sape nak jaga....so pasni...any punishment, kena terima la dgn redha...seram sejuk gak masuk opis tadik..tak penah2 aku masuk keje yg hanya tinggal bape minit lagi untuk masa balik....

aku rasa better aku stay kejap...buat apa yg patut...rasa segan dlm hati tak padam lagik...aku kena bayar balik 5jam ni....tapi semlm aku dah over stay kat opis smpi jam 8....so dah topup 2jam 30minit.....so ada lagik 2jam 30minit yang harus aku bayar balik....

hari ni memang kelam kabut sgt2....tapi at least masalah aku pasal maid dah setel...hmmm...dok ralit anta email kat HR, aku dpt satu notification...ada some amount di bank in ke dlm akaun aku....hmmm...bukak online banking kejap...apa yg aku nmpk....ada double paid pada MaLady....hmmm..amount yg bukan sedikit...yang aku rasa satu bulan gaji pada org lain....tapi rezeki dtg dari Allah....ada in dan ada out..tapi aku rasa keadaan aku masih stabil.....

aku call call center dorg untuk tanyakan pasal status auto paid akaun MaLady dan Call agent just suruh aku call branch yg mana handle pasal urusan MaLady...untuk confirmkan status pembayaran MaLady, aku contact terus person in charge yg kendalikan urusan jual beli MaLady dulu...alhamdulillah..akan ada pembayaran balik....dia dah notice pasal payment dr aku...and just tunggu call dari aku je....so segala transaction detail sumer dia dah ada...aku cuma perlu kemukakan surat yg mengatakan aku dah buat pembayaran pada akaun MaLady...so setel jugak....hmmm...walaupun aku call pada jam 630PM...masih angkat phone n answer my call nicely....double tumb up for service bank kuning itu.....for both...call center and the person in charge.....

0 Comments:

Post a Comment