Thursday, July 29

pantang larang ketika hamil...

sebelum aku lupa...baik aku catit kat sini jek....pantang larang ni aku kutip ngan makcik2 dan arwah nenek aku.....plus my beloved sister...love u all..

sepanjang hamil, mulut nak kena jaga...sbb mulut badan binasa....ok..pantang larang ni bukan untuk wanita hamil sahaja ye...ia jugak untuk bapak budak itu skali...makcik2 pesan...jaga pemakanan....dan juga sumber makanan tersebut...dan jgn sesekali menyumpah makanan...kalau tak suka sekali pun...diamkan saja....kdg2 kita kutuk food ni tak sedap...air tu tawar..payau....nasik ni masin..tak sedap...lebih baik luahkan drp telan...sbb, makanan itu akan masuk n jadi darah daging kita dan zuriat kita....

nenek aku pesan...jgn lalu bawah ampaian...jgn makan berdiri...*yg ni aku dah langgar punn...ye la...dok apartmen...mmg atas kepala penuh ampaian..pastuh masa time raya, jamuan makan kat client site...mana ada kerusi...huhuhuhu...sbb tu irfan cerewet kot...hmmm..yg tu akan di re-develop kemudian....

jgn bukak plastik pakai gunting..nnti susah nak branak normal...hehehe...iye la sgt...kalau dah simpul mati...nak wat camne......yg ni pun aku dah langgar...tapi masa peknen kan si afiq tu..mmg tak pakai gunting pun...aku bukak je slow2...tapi end-up cezer gak....

dan byk lagi laaaa....

tapi bagi aku...yg paling org2 pesan yg first tu la...jaga mulut....jgn buat org kecik hati....sbb ikut petua org....apa yg keluar dr mulut kita...itu la yg akan develop anak kita camne...n apa di doakan org...akan turut terkenan jugak....yg ni mmg aku jaga sgt2.....sbb tu anak aku sweet je....kekeke...

oklah..tak sempat nak bebel lebih...incik abg dah on da way nak pick up aku....kena kemas notebook n chow.....walaupun tak peknen..tapi incik abg tetap ada je...sbb ari ni aku sakit kepala....adusss

0 Comments:

Post a Comment